Tuesday, January 10, 2006

Tatil üzerine

Anlamı yıllar geçtikçe değişen bir zaman dilimi tatil...Çocukken her gün gibi ,öğrenciyken pazar sendromu- dönem ödevleri için kurtarıcı- arkadaşlarla program-sinema fena olmaz hani...vs...üniversitede iken aile ile özlem giderme faslının baş kurtarıcısı...ve iş hayatı/dayanılmaz ortamdan kaçış ,kurtuluş...sınırlı bir zaman...dinlenme...bedenen daha çok,kafalar hep yorgun ne de olsa...ister istemez tatil sonrasını düşünmek bile yetiyor !
Herşeye rağmen tatiller güzel...İnsanlar mutlu çünkü;okuduğu kitaba daha bir şevkle sarılıyor,gazeteler iştahla ele alınıyor ,tüm satırlara hakkını vereceğini bilerek-boşuna mı diyoruz gazete keyfi diye- alınan yeni albüm zevkle dinleniyor ,sözlerini içine sindire sindire,kendini albüme yerleştire yerleştire...yemekler bile özenli oluyor, kahvaltı sofrasından başlayarak gün boyu süren ziyafet...
Gün geliyor tatil bitiyor,her güzel şey gibi...Özlemiş oluyorsun tatil öncesi hayatından bazı şeyleri,geri dönüyorsun aslında ama ilk birkaç gün tatil havası devam ediyor ya anlayamıyorsun gerçekleri,idrak edemiyor zihnin...SONRA dönüyorsun seni yıpratan hayatına,bitmek bilmeyen koşturmacalarına...Çocuk olmak istiyorsun bu noktada ,ama sen değil misin "her yaşın güzelliği ayrı" diyen...

İşte bu noktada hesaplaşıyorum kendimle;ben tatil öncesini ve sonrasını aynı yaşamak istiyorum,çocuklar gibi...ve burada çelişiyorum yaş ve güzelliğin aynı cümlede buluştuğu düşünce(m) ile...
Çocukluğa en çok tatillerde özeniyorum çünkü
...

No comments: